Historien om SweetStreet

En familiedrevet virksomhed med sans for detaljen

Historien om SweetStreet bygger på Nicolas’ (SweetStreet’s grundlægger) mange års erfaring i hans forældres butik på Strøget, som har serveret Street Food siden 1983.

Nicolas voksede op i denne butik – han sov endda bag softice-maskinen som baby, mens hans mor og far arbejdede hårdt. Nicolas har derfor Street Food i sit blod. De produkter, vi har i dag – går langt tilbage: crêpes (som Nicolas’ far introducerede efter en forretningsrejse til Paris), vafler (som Nicolas’ mor introducerede efter en forretningsrejse til Bruxelles) og is. Et nyt produkt i dag er den økologiske kaffe – som vi virkelig elsker og er en stor del af SweetStreet. Sweet Street Food & kaffe er vores hovedområde.

En sommerdag i 2009 tænkte Nicolas på en idé, mens han serverede en crêpe i sine forældres butik – hvorfor ikke sælge de lækre produkter ude på de forskellige gader i København eller ved arrangementer – måske på en cykel? Nicolas byggede derefter Danmarks første pandekagecykel i 2009, som han kaldte ”Frøken Kobber”. Hermed blev Nicolas blev en af de første gadesælgere i Danmark og SweetStreet blev en realitet.

Vi serverer crêpes, ægte belgiske vafler, økologisk kaffe, æbleskiver og god dansk flødeis og selvfølgelig vores hjemmelavede toppings.

Vi har mange forskellige kunder inden for mange brancher, som f.eks. Mercedes-Benz, Maersk Drilling, Novo Nordisk, Region Hovedstaden, Berendsen, Nordic Race osv. Men vi har også den lille konfirmand og det smukke bryllup i Fælledparken.

Vores motto er at: “We count memories not calories”.

Nicolas Emilie

Mrs. Sweet og Mr. Street

Mand og kone, to iværksætter ildsjæle, bedste venner, en familie drevet virksomhed – hvor vores lille datter tager med på arbejde en gang i mellem.

En drøm om at få mest ud af tiden sammen.

En historie om Nicolas der skabte Danmarks første pandekagecykel i 2009 og var med til at at sætte streetfood trenden på Danmarks kortet.

Med hjælp fra sin kone med hendes Cand. Merc. Psyk uddannelse, gik de i eventbrancen og skabte et navn med store stamkunder som Novo Nordisk og Mærke og med en mission sammen med teamet om at sprede budskabet: “We count memories not calories”.